Cestování s FIREFLIES v praxi. Jak nám RYANAIR poslal Kč 51.196,- | Placeni za svůj odpočinek

Cestování s FIREFLIES v praxi. Jak nám RYANAIR poslal Kč 51.196,-

Cestování s FIREFLIES v praxi.

Jak nám RYANAIR poslal Kč 51.196,-

Stávka? “To nás nijak neohrozí”.., říkal jsem si někdy v červenci, když se na netu objevila další zpráva o problémech letecké společnosti RYANAIR (stávky zaměstnanců). No, máme s nimi letět 4.8.18 na Mallorcu, jde přeci o jiné termíny a jiné lety. Jenže to jsem ještě netušil….

Chcete vědět, jak to celé dopadlo a proč nám RYANAIR poslal Kč 51.196,-? Pak rozhodně čtěte dál…

Cesta na Mallorcu se dvěma “zlatíčky” byla v pohodě, kupodivu byl odlet bez zpoždění a RYANAIR u nás neztratil nic ze své dobré reputace solidní nizkonákladové letecké společnosti. Tedy až do pátku 10.8., když mi ve 22:45 přistála na telefonu SMS, že nám sobotní let ve 13:10 ruší kvůli stávce. “Je to tu”, achjo. (i když popravdě jsem to komentoval hlasitěji a použil úplně jiná slova )…

Četl jsem SMS ještě nejmíň 2x, než mi tak nějak došlo, že zítra opravdu nikam neletíme a vlastně teď vůbec nevíme, co dělat dál. To nemluvím o čase, ve který SMS přišla, jelikož normální člověk má v tuto dobu na své dovolené v sobě minimálně 2-3 piva, stejně jako my (Zlatka, Míra)

Zákaznická linka RYANAIR byla dle infa z jejich webu dostupná až od 08:00 ráno a to samé i jejich CHAT. “No přeci nebudeme čekat 8 hod, než se něco pohne”.. bylo něco málo po půlnoci a Zlatka někde z hlubin internetu vylovila rady od lidí, kteří prožili něco podobného a zrodil se plán. “Letíme domů co nejdřív”, rozhodně nebudeme čekat až na úterý, tak jak nám RYANAIR nabídnul v jejich webové aplikaci. A i tak představa, že se ráno dostavíme na letiště se dvěma malými dětmi a řešíme tam v lámané angličtině se zaměstnancem RYANAIRu náš, tedy jejich problém, se nám vůbec nelíbila.

Míra lovil letenky někde na netu, já na FIREFLIES. “Musíme spěchat s rezervací a zaplacením, bude spousty lidí, co chce letět domů a nebude s kým”.. znělo nám neustále v hlavách. Existovalo jediné řešení, a to letět až v neděli hned v 06:00 ráno, s mezipřistáním v německém Stuttgartu, kde si počkáme 4 hodiny na spoj směr Wroclaw (tam totiž parkovalo naše auto). “Ty vole, ty letenky stojej jako přes 20 papírů”, rozčiloval se Míra a bylo jasné, že nikdo ze sousedních bungalowů už nespí 

Já lovil na FIREFLIES, našel jsem ten samý let, ale byl tu jeden zásadní rozdíl. CENA. Já našel to samé za 668 USD, tedy cca Kč 14.800,-. “Ty vole, to je rozdíl jako kráva, to mě musíš naučit”.. halekal Míra do noci… (Škoda, že nemám k doložení screen konkurečních portálů, abych mohl prokázat, že to u nich bylo v tuto dobu přes 20 tisíc, jelikož mě ani nenapadlo, že bych to v budoucnu mohl využít do příspěvku).
…. viz dále …

“Tak rychle na to, než to někdo vyfoukne”! Po pravdě, to vyplňování všech údajů do rezervace zabere dost času a možná je to v budoucnu věc, na které by mohl portál zapracovat skrze před-uložené profily cestovatelů… Ani nevím jak, napadla mě myšlenka, přihlásit se přes Zlatku a rezervovat letenky u ní ve webové kanceláři. Došlo mi, že takto ještě dostanu zpět 3%. “Vždyť je to ta má celoživotní odměna, že jsem FIREFLIES Zlátě doporučil” a kdykoli někam poletí, bude na mě FF myslet s provizí  Dostal jsem na účet přes 19 USD (Kč 420,-), takže se letenky vlastně ještě o tuto cenu zlevnily, “No neber to” 
….viz dále…

Nedělní cesta domů proběhla na jedničku. Eurowings se o nás dobře postaral a zážitek letět letadlem, co má vrtule, no to je adrenalin! (vrtí se to, houpe to, pohyby nahoru,dolu, dost silnej kolotoč 🤮)

16.8.18 jsem podal reklamaci na zrušení zpátečního letu na webu RYANAIR, požadoval jsem kompenzaci vzniklých nákladů na cestu domů a 1x noc ze soboty na neděli v centru Palma de Mallorca). Celkem šlo o nějakých cca Kč 23 tis.

12.9.18 mi na účtě přistálo Kč 51.196,-, což pokrylo nejen náklady, ale přihrálo nám to peníze navíc a ne zrovna málo. Tady bych rád ocenil RYANAIR za přiměřenou rychlost vyřízení.
…. viz dále…

P.S.: pokud jste dočetli až sem, znáte celou pointu mého příspěvku. Nejen, že mi FIREFLIES umožnil v 01:00 ráno rezervovat přes mobil na portále letenky pro nás 5, ale cenově jsem se dostal pod konkurenci, cena v tu dobu byla přes 20 tis. za nás všechny. Je to paradox, protože dneska stojí letenka např. Berlína na Mallorcu necelé 400,- za osobu, ale holt když je nouze, umí si letecké společnosti pěkně cenu nasadit.

P.S.S: provize z letenek je určitě milá a pokud se zamyslím nad faktem, že takto létá tisíce lidí a dokázal bych jim o portále říct a zaregistrovat je, šlo by o neskutečné peníze na provizích. A to nejen z ČR, ale všude tam, kde už FIREFLIES funguje (přes 100 zemí)

[kkstarratings]

Vložit komentář